Stránky KST mesta Rimavská Sobota

Vystúpili sme na V.Vápenicu-1691m

16.06.2010 07:42

Za pekného počasia skoro ráno o 6.00 štartujeme z R.Soboty 7turisti do Heľpy. Asi po 2 hod.jazdy sme v Heľpe,rázovitej dedinke učupenej pod V.Vápenicou. Žltá značka ide po dobrej ceste,lesná stráž nás kontroluje a odstavuje pred rampou,ďalej musíme ísť pešo.Pred sedlom Priehyba žltá značka ide lesom ,kde je málo čitateľná.Konečnčne prichádzame do sedla Priehyba,kde stretávame turistov z Nitry.Teplota stúpa,začína byť dusno,teplota okolo 24st.Na veľké prekvapenie máme problémy s červenou značkou E8,asi po polhodine konečne trafíme na ten správny chodník a pokračujeme vo výstupe na V.Vápenicu.Po ceste nájdeme na úseku 2km až 2 značky! Ťažba dreva sa podpísala aj na stave turistického chodníka,zmizli značky!Asi po 2 hod. stojíme na vrchole V.Vápenice,kde oddychujeme a kocháme sa peknými výhľadmi na hrebeň N. Tatier,Roháčov ale aj V. Tatier.Po odpočinku zostupujeme do sedla Priehybka,kde odbočujeme na modrú smerom do Heľpy.Značka ide po lesnej ceste,ale je slabo vyznačená! Po 2 hod.zostupu sme zas v Heľpe,kde sa občerstvíme a odchádzame spokojní do R.Soboty.Pekná prechádzka...    Štefánek

Kontakt

Vyhľadávanie

SPONZORI

mesto Rimavská Sobota

© 2008 Všechna práva vyhrazena.