Stránky KST mesta Rimavská Sobota

VHT Tatranská Štrba 24 -26. 6. 2010

30.06.2010 10:03

Konal sa 43 zraz vysokohorských turistov na ktorom sme nemohli chýbať.

Do Tat.Štrby sme dorazili šiesti turisti 24. 6. akurát na zahájenie.

Ubytovali nás v penzióne Kukučka v apartmánoch ,bolo to príjemné ubytovanie.

Ráno nás budili Folkovci o 6 hodine.Okolo pol osmej vyrážame smer Popradské pleso.Jaro Purdek ide s Vereckým ktorý tu je na liečení na Kriváň kde aj vystúpia.

Počasie nám neprialo bola hmla až taká že s nej mrholilo.Na poradskom sa rozhodujeme a po krátkom občerstvení ideme na chatu pod Rysmi.pri nástupe ešte špekulujeme s vynáškov a nakoniec ja beriem 25 kg zemiakov,Viktor Bandor 10 kg potravín a Jano Folk plynovú bombu.po 2,5 hod.vystupujeme na chatu kde si dávame zaslúžený čaj s rumom.Na vrchol nejdeme je zlé počasi a veľa snehu.Večer nás opúšťajú Folkovci.

Druhý den je zase hmla a my sa delíme na try skupiny Jaro Purdek ide zasa z Jankom Vereckým na Téryho chatu kde idú aj Zolko Borbáš s Viktorom Bandorom a Ja, Mato Kamenský a Miloš Chovan ideme liezť smer Tat. Kotliny do kamenolomu.Po obede sa vyberáme za nimi ked sa stretávame na chate Zamkovského kde mali súťaž horský nosiči a kde nás královsky pohostili gulášom ,pivkom,pálenkov...bola taká dobrá nálada ktorej dopomáhala skupina Sherpa Band,že ani na papučový bál nechceli ísť.Nakoniec sme s chaty odchádzali okolo 22 00.Ešte cestou na penzión sme sa len predca stavili na bále ale nepobudli sme tam dlho a išli sme spať.

Ráno sa budím do krásneho slnečného dňa a začínam všetkých budiť,lenže po ťažkej noci sa nikomu nechce.Po dlhom prebúdzaní vyrážame na Štrbské Pleso kde ostávajú Miloš,Mato a Zolo a Ja , Jaro a Viktor ideme Mlynickou dolinou cez vodopád Skok na Bystré sedlo a zo sedla na Furkotský štít 2403.5 mnm.Po krátkom občerstvení na vrchole schádzame Furkotskou dolinou cez chatu Pod Soliskom naspäť na Štrbské Pleso.

Po občerstvení odchádzame domov cez Čertovicu a ešte sa zastavujeme na Zbojská na halušky,boli vinikajúce.V neskorých hodinách prichádzame domov.

autor článku:Roman Machyniak

Vyhľadávanie

SPONZORI

mesto Rimavská Sobota

© 2008 Všechna práva vyhrazena.