Stránky KST mesta Rimavská Sobota

Veľká Fatra-Kráľová Studňa

22.02.2023 11:21

V dňoch 11.-12.2.2023 sme sa vybrali do pohoria Veľká Fatra,kde sme chceli a aj sme strávili dva krásne dni na skialpoch.Presnejšie polovica z účasníkov skialpy a polovica pešia turistika. Pešiaci začali svoju púť z Horného Harmanca a Zalámanou dolinou vystúpili k horskému hotelu Kráľová Studňa.To bol aj ich cieľ pre prvý deň. No a viac sa v ten deň asi ani nedalo prejsť,nakoľko v popoludňajších hodinách padla hustá hmla a rozpútala sa na hrebeni Veľkej fatry poriadna víchrica.Postupne sa k silnému vetru pridalo aj sneženie.Skialpinisti sme vyrazili z parkoviska v obci Turecká a po starej zjazdovke popod Majerovu skalu sme z počiatku za krásneho slnečného počasia vystúpili na Krížnu.Slnečné počasie postupne vystriedala silná víchrica a miestami sme mali čo robiť,aby sme sa udržali na nohách (lyžiach).Pohľadom sme skúmali okolité terény,kde by sme sa mohli "realizovať" pri zjazdoch.Naše plány nám skrížila rýchlo sa tvoriaca hmla ,a tak nám neostalo nič iné len sa pobrať do horského hotela Kráľová Studňa.Po krátkom odpočinku a ubytovaní vyrážame do okolitých terénov,aby sme si trochu zalyžovali.Orientáciu nám koplikuje hustá hmla ,silný vietor a sneženie.Ale aj tak "dávame" niekoľko zjazdov no nie sme úplne spokojní,protože lyžovanie v hustej hmle je dosť nepríjemné.Ešte pred zotmením sa vraciame do hotela a v príjemnej atmosfére trávime večer.Niektorí si spríjemňujú večer v saune. Na druhý deň ráno po raňajkách vyrážame všetci spolu smer Krížna do Tureckej.Strieda sa slnečné počasie s hmlou a fúka nepríjemný severák. Skialpinisti si dávame jazdu v prašane popod Kráľovú skalu a po výstupe na Krížnu sa spúšťame k Majerovej skale,kde sú krásne pláne na zjazdovanie.Dávame niekoľko jázd a potom už po bývalej zjazdovke sa spúšťame do Tureckej. Vo Veľkej Fatre sme strávili dva krásne dni so všetkým,čo zimné počasie a príroda ponúkajú.Sneh ,mráz,vietor,hmla,slnko,tak sa nám to páči.

Števo Tóth

Vyhľadávanie

SPONZORI

mesto Rimavská Sobota

© 2008 Všechna práva vyhrazena.