Stránky KST mesta Rimavská Sobota

Silická planina

03.04.2011 07:08

Tradične sa stretávame ráno o 7,30 pred hotelom 14turisti ,sadáme do mazdy a 2osob.aut a odchádzame smer Silica,na Silickú planinu.Tu sa k nám pripája dvojica našich turistov,tak je nás 16! Po modrej značke sa vyberáme cez planinu k najvyššiemu bodu planiny-Dievčenská skala,vysokej 660m.Túru začíname v Silickej ľadnici,je to priepasťovitá jaskyňa,hlboká 85m.Uprostred sa udržuje silná vrstva ľadu s ľadovou výzdobou!Čakala nás tu ešte vrstva snehu 10-15cm a ľadový stalaknit vysoký do 3m.Odtiaľ putujeme na rozlohou največšiu planinu v Sloveskom krase.Cesta nám ubieha dobre,počasie ako na objednávku,slnečno,teplota +18st. Po ceste obzeráme krasové útvary,priepasti.Tu sa nachádza aj najhlbšia priepasť Brázda ,hlboká 205m.Po 2 hod. prichádzame na križovatku so zelenou a po 30min. stojíme na Dievčenskej skale,z ktorej je prekrásny výhľad na Rožňavu,Slov.rudohorie,v pozadí Kraľova hoľa ešte pod snehom!Tu oddychujeme,asi po polhodine pokračujeme po zelenej ,po križovatku s červenou,kde sa rozeľujeme.Jedna skupina ide do Silice/2hod/ po červenej,druhá po zelenej/1hod/do Hrušova.Celá planina je terénom,ako stvorená pre bežkárov! Turistiku končíme okolo 17 hod,prešli sme cez 20km,všetci unavení,ale nadmieru spokojní.Podvečer sa autami vraciame domov a už sa tešíme na Zádielsku dolinu 16.5.2011 Poďte s nami... Štefánek

Kontakt

Vyhľadávanie

SPONZORI

mesto Rimavská Sobota

© 2008 Všechna práva vyhrazena.