Stránky KST mesta Rimavská Sobota

Oravské Beskydy

20.09.2022 10:22

Klub slovenských turistov Rimavská Sobota

zorganizoval v dňoch 16. – 18. septembra 2022 turistickú akciu „Babia hora, Modralová, Pilsko“.  V piatok poobede sadá 16 turistov do áut a vydáva sa na krajný sever našej vlasti - do Oravskej Polhory, aby sa po dlhej ceste ubytovali, vyspali a plní elánu vyrazili ráno na Babiu horu, ktorá bola našim prvým cieľom. Počasie nám celkom prialo (nepršalo) a tak sme bez problémov zdolali túto ikonickú horu v Oravských Beskydách. Hore bolo riadne veterno a tak sme sa dlho nezdžiavali a vydali sme sa ďalej na Malú Babiu horu. Tu sa naše cesty rozišli, keď niektorí zvolili kratšiu variantu a zišli späť do Oravskej Polhory a ostatní sme pokračovali hrebeňom po slovensko-poľskej hranici na najsevernejší bod Slovenska – Modralovú, odkiaľ už aj naše kroky smerujú do Oravskej Polhory. Tento okruh mal cca 30 km, stúpanie viac ako 1410 n  a klesanie viac ako 1440 m. Ani sme sa nenazdali a už sa blížil večer, preto ešte rýchle osvieženie nôh v ľadovej vode Podhoranky a potom už na chate výdatná večera, po ktorej sme spoločne posedeli, predebatili zážitky z túry a kuli plány na nedeľu, kedy sme mali v pláne Pilsko, dúfajúc že sa nenaplnia katastrofické scenáre počasia. Takmer celú noc lialo, ráno sa to trochu zlepšilo a tak vyrážame autami do sedla Hliny a odtiaľ v miernom daždi smer Pilsko. To sme ešte netušili, čo nás čaká neskôr. Asi v polovici cesty hore sme sa vytešovali z prvých snehových vločiek, avšak po príchode na vrchol nás privítalo nevľúdne januárové počasie - sneh, fujavica, ľad, hmla. Zima taká, že nám aj úsmevy zamrzli. Tie sa však vrátili hneď ako sme zišli dole do teplúčka (+7 st.). Nasledovalo prezliekanie do suchého a presun autami do  motorestu doplniť kalórie Pri občerstvení, ale aj po ceste domov sme ešte preberali zážitky z vydareného turistického víkendu. Prekonali sme viac ako 40 km so stúpaním vyše 2160 m a klesaním 2190 m.  Stanovačka nám síce nevyšla a aj výhľady boli poslabšie, ale vôbec nám to neubralo z dobrej nálady a zážitkov. Už sa tešíme na ďalšie spoločné chvíle strávené v našej krásnej prírode. Bol to krásny víkend s partiou perfektných ľudí. Verím, že sa aspoň v takomto počte zúčastníme aj na ďalších akciách.

Eduard Lesko

Vyhľadávanie

SPONZORI

mesto Rimavská Sobota

© 2008 Všechna práva vyhrazena.