Stránky KST mesta Rimavská Sobota

Nízke Tatry-chta M.R.Štefánika

10.03.2022 09:33

"Štefánička"

KST mesta Rimavská Sobota zorganizoval v dňoch 4-6.3.2022 turisticko-skialpinistickú akciu v Nízkych Tatrách so spaním v útulni pod Ďurkovou a v chate M.R.Štefánika.Prvá skupina sa vydala na hrebeňový prechod Nízkymi Tatrami už v piatok 4.3.2022 so štartom z Donovalov a to už ráno o 7,00 hod.Traja peší turisti a jeden skialpinista sa vydali na trojdňový prechod s cieľom v sedle Čertovica.Prvý deň na nás čakala túra dlhá 26 km v mrazivom a veternom počasí.Vietor neustále silnel až sa popoludní zmenil na poriadnu víchricu so snežením.Na túto situáciu sme boli pripravení,ale aj tak sme dostali zabrať.Na lyžiach to bolo jednoduchšie a v útulni som bol už o 16,30 za vidna.Horšie to mali pešiaci,ktorí dorazili do útulne až o 20,00 za úplnej tmy v hmle a poriadnej víchrici.Všetko ale dobre dopadlo,v útulni sme načerpali nové sily a ráno sme pokračovali smer "Štefánička".Počasie bolo opäť nevlúdne a celý deň sme sa museli vysporadúvať so silným vetrom,hmlou a snežením.Ale tentokrát nás čakalo len 16 km.Všetci sme dorazili na chatu ešte za vidna.Tu sa stretávame so skupinou,ktorá prišla do Nízkych Tatier len v sobotu.V skupine sú traja skialpinisti a traja "pešiaci".Pešiaci si v sobotu zvolili okruh Srdiečko-Chopok-Ďumbier-Štefánikova chata.Skialpinisti zlyžovávali žľaby v Ďumbierskej časti Nízkych Tatier a v oblasti Veľkého Gápľa. Strávili sme krásny večer v skvelom prostredí Štefánikovej chaty.Bola výborná nálada,veľa príjemných turistov ,lyžiarov a skvelý personál.Ráno sa prebúdzame do nádherného slnečnéhor dňa.Po raňajkách vyrážame do terénu.Pešiaci si zopakujú Ďumbier a potom pokračujú smer Čertovica. Ja sa pridávam ku skialpinistom a dávame žľab z vrcholu Štiavnice (2025 m.n.m.) a potom pokračujem po hrebeni na Čertovicu.Ostatní skialpinisti si užívajú ďaľšie nádherné zjazdy a výstupy v okolí Štefánikovej chaty.

Na záver sa chcem poďakovať Mišovi Juhaniakovi za zorganizovanie tejto krásnej zimnej turisticko skialpinistickej akcie.

Števo Tóth

Vyhľadávanie

SPONZORI

mesto Rimavská Sobota

© 2008 Všechna práva vyhrazena.