Stránky KST mesta Rimavská Sobota

Vysoké Tatry 11-12.10.2014

13.10.2014 23:10

V sobotu o 5-tej ráno vyrážame 8 turisti smer Vysoké Tatry,všetci sa tešíme,lebo predpoveď počasia je priaznivá.Parkujeme na Bielej Vode a ľahko s davom turistov vyšlapeme na Chatu pri Zelenom plese.Pripája sa ku nám Edo,ideme sa ubytovať,zložiť nepotrebné veci na túru,delíme sa na 2 skupiny.Šiesti ideme na Baranie rohy a traja idú liezť na Východnú Žeruchovu vežu.Už pri nástupe do Veľkej Zmrzlej doliny sme tušili nejakú búdu,pretože reťaze boli fuč.Tak isto chýbali na kritických miestach aj pri výstupe do Baranieho sedla,ale my sme sa zastrašiť nedali a Baranie rohy (2526 m) sme zdolali.Hore super výhľady,pohoda.Zostupujeme do sedla,lano sa suší v aute,dole žľabom by to bol hazard so životom,tak si dávame okruh okolo Lomničáku.Ideme cez Térynku,Zamku,Skalnaté pleso,Svišťovku späť na Chatu pri Zelenom plese.Pohľady na rozsvietené obce pod Tatrami boli perfektné,čelovky vydržali a o 21:30 sme na chate.Naši lezci sa vybrali liezť na Žeruchovu vežu cestu s názvom Kniha. Ako názov napovedá , cesta má  v jednom mieste tvar otvorenej knihy v pravom uhle. Cesta mala obtiažnosť piateho stupňa. Lezenie bolo super v pevnej skale, exponované. Zlaňovali tou istou cestou. Všeko bolo OK až na to že sa im zaseklo pri zlaňovaní 2x lano a museli čast tej istej  trasy vyliezť znova. Zlanili tesne po zotmení. Na chatu dorazili 15 minút pred nami.V nedeľu ideme,kto môže do Kopského sedla a odtiaľ cez Jahňací hrb neznačeným chodníkom na Jahňací štít (2230 m).Pohodička,teplo,opaľujeme sa,dole zostupujeme klasicky po žltej značke.Bol to super víkend,do sýta sme si užili babie leto.         J.Folk

Kontakt

Vyhľadávanie

SPONZORI

mesto Rimavská Sobota

© 2008 Všechna práva vyhrazena.