Stránky KST mesta Rimavská Sobota

Veľká Fatra-výstup na Tlstú a Ostrú.

15.08.2021 22:30

V sobotu 14.8.2021 sme zavítali do bralnatej časti Veľkej Fatry,kde sme vystúpili na Tlstú (1373m) a Ostrú (1247m).Zraz 5:00 pred Zlatým Býkom a o 7:45 vyrážame 11 turisti z  Blatnice do Gaderskej doliny."Odskočili" sme si pozrieť Blatnický hrad a pri ústí Vápennej doliny odbáčame doprava.Tu začína 850-metrové stúpanie na Tlstú.Potíme sa statočne a tak schladenie pri prehliadke jaskyne Mažarná nám padlo vhod.Tlstá nás privítala parádnymi výhľadmi,všetci sa kocháme,obedujeme,sušíme prepotené tričká.Pokračujeme po zelenej cez Bágľov kopec (1413m) na Zadnú Ostrú (1235m).Tu už vidíme čakajúcich ľudí na reťaziach a "schodoch",vedúcich cez skalné okno na Ostrú.Aj my ich zdolávame.ešte mierny výšvih a sme na vrchole.Výhľady sú úžasné,Tlstú máme ako na dlani.Slnko pečie statočne a tak po krátkej prestávke pokračujeme.Znova okno,reťaze ,schody do sedla Ostrej.Tu odbáčame doľava prudko dole a popod bralá zostupujeme do doliny Konský dol.Na jej konci nás čaká zaslúžené občerstvenie v bufete a reštaurácii.To sme už znova v Gaderskej doline a o 18:00 vyrážame šťastní  do RS,kde sme o 20:30.Pekná túra,za pekného počasia,so super partiou. J.Folk

Kontakt

Vyhľadávanie

SPONZORI

mesto Rimavská Sobota

© 2008 Všechna práva vyhrazena.